SEO & PPC

Online marketing magyarul

A SEO mint növekedési stratégia:
Search engine optimizer- magyarul: keresőoptimalizáló

A SEO célja a keresőmotor találati oldalán (SERP) az organikus (vagy természetes) eredmények rangsorolása. 

Futtasson bármilyen keresést a Google-on, és az organikus listák azok, amelyek fizetett hirdetések vagy vásárlási eredmények után következnek be, és amelyek történelmileg 10 kék linkként ismertek. 

Cikkek írása
Hirdetés kezelés
Kereső optimalizálás
Kimutatások és elemzések
Az ön vállalkozását támogatjuk!

Hol van az Ön vállalkozása? Nem találják? 

Itt a megoldás!

SEO előnyei: 

De csak melyek a SEO legfőbb előnyei, amelyekről tudnia kell, amikor kitalálja, hova fektesse marketing költségvetését?

  • Az organikus SEO lehet az egyik legköltséghatékonyabb módszer webhelye láthatóságának javítására, és közvetlenül a megcélzott ügyfelek és ügyfelek elé állíthat, amikor éppen az Önéhez hasonló vállalkozásokra keresnek.
  • Az organikus kattintások ingyenesek , és egy centjébe sem kerülnek. Természetesen időbe és erőforrásokba kell befektetni, de nincsenek „kattintási” költségek, mint a PPC-kampány futtatásakor. Helyes SEO keresés és ingyenes forgalom. 
  • Miután egy SEO stratégia alapján erős rangsorokat ért el, számíthat arra, hogy tartós eredményeket fog elérni  . Vállalkozása a nap 24 órájában, a hét minden napján megjelenik a potenciális ügyfelek számára, míg a PPC hirdetések gyakran leállnak, ha a költségkeret elfogy, vagy ha Ön ezt úgy határozta meg, hogy kevésbé költséghatékony napszakokban. 
  • Az organikus SEO általában nagyobb stabilitást jelent . Helyezésének viszonylag konzisztensnek kell maradnia, ha megfelelő módon optimalizálja webhelyét. A PPC hirdetési pozíciói sokkal jobban ingadozhatnak, a versenytárs ajánlattételi stratégiájától függően. 
  • Ha a hirdetések futtatásáról van szó, hajlandóbb lesz a költségkeretet tölcsér közepén vagy alján elhelyezett kulcsszavakra fordítani, hogy a lehető leggyorsabban elősegítse a konverziókat. Legalábbis ez a helyzet a korlátozott marketing-költségvetéssel dolgozó vállalkozások esetében. De ami a SEO-t illeti, akkor létrehozhat olyan tartalmat, amely a csatorna minden egyes szakaszát megcélozza  anélkül, hogy minden kattintásért fizetnie kellene.
  • A legtöbb esetben a SEO hosszú távon költséghatékonyabb csatorna, mint a PPC , tekintettel arra, hogy az ügynökség igénybevételével vagy a csapat felvételével kapcsolatos költségek általában nagyon hasonlóak maradnak, annak ellenére, hogy a forgalom és a konverziók növekednek. A PPC esetében ez nem így van, mivel minden kattintásért fizet.
  • SparkToro 2019-es tanulmánya szerint a Google  organikus eredményei átlagosan  a kattintások számának több mint tízszeresét vonzzák, mint a fizetett eredmények . Ez azt jelenti, hogy nagyobb forgalmat bonyolít webhelyére, anélkül, hogy aggódna a hirdetési kiadások miatt.

A PPC mint növekedési stratégia

A PPC a fizetett hirdetésekre vonatkozik a keresőmotorokon, amelyeket általában a Google Ads vagy a Bing Ads szolgáltat .

Ez a képernyőkép csak két példát mutat be az elérhető hirdetési formátumokról: keresési hirdetések (szöveges hirdetések a SERP tetején) és vásárlási hirdetések (a termékhirdetések a fő eredmények oldalán). Egyéb PPC lehetőségek közé tartoznak a YouTube-hirdetések, a vizuális hirdetések, a Gmail-hirdetések és a remarketing, valamint ezeknek többféle formátuma használható.

De mivel a SEO ingyenes kattintásokat nyújt, a PPC hirdetések megkövetelik, hogy fizessen minden alkalommal, amikor valaki rákattint a hirdetésére. Ez azt jelenti, hogy nagyon gyakran előfordul, hogy a vállalkozások több száz, ha nem ezer dollárt költenek naponta forgalmukra a weboldalukon. 

De mitől olyan hatékony marketingcsatorna a PCC?

A PPC előnyei

  • A PPC segítségével szinte azonnali eredményeket láthat . Szinte azonnal a PPC-kampány életbe lépése után elkezd látni forgalmat, kattintásokat és konverziókat. Eközben hónapokba telhet ezeknek az eredményeknek a SEO-val történő elérése.
  • Valószínűleg észrevette, hogy a PPC-hirdetések hol helyezkednek el a SERP-eken: közvetlenül az oldal tetején. Ez azt jelenti, hogy mind a mobil, mind az asztali kereséseknél a PPC hirdetések jelentik az első dolgot, amelyet a kereső bármilyen organikus találat előtt meglát . A PPC lehetőséget nyújt arra, hogy közvetlenül a SERP tetején jelenjen meg, olyan pozíciókban, amelyeket nem is lehet elérni, ha csak a SEO-ra támaszkodik. 
  • A PPC emellett lehetőséget nyújt arra is, hogy vállalkozásának a keresőmotorokban való jelenlétét például telefonszámokkal, kiemelésekkel és kibővített webhelylinkekkel növelje . Több lehetősége van arra, hogy a kereső figyelmét a hirdetésére irányítsa. 
  • Az a tény, hogy a PPC-kampány futtatásához és lebonyolításához általában csak tapasztalt fizetett keresési szakemberre van szükség, és talán egy szövegíró is csábító hirdetések és céloldalak írásához azt jelenti, hogy a  SEO-hoz képest kisebb szakértői csapatra van szükség. 
  • Amikor hirdetéseket futtat, lehetősége van arra, hogy keresési, vásárlási, videohirdetések, Gmail-hirdetések és egyebekkel célozza meg ügyfeleit. Akkor használja a megfelelő hirdetési formátumban, hogy elérje a közönséget, és ösztönzik őket, hogy vásárolni tőled, vagy, hogy egy vizsgálat. Vegyük például a vásárlási hirdetéseket. A Google megkezdte (ismét) ingyenes listák bevezetését , ezek csak a vásárlás fülön jelennek meg, a szponzorált megjelenítés pedig nem közvetlenül a SERP-ken. Az organikus listáknak azonban nem ugyanaz a változatossága a közönség eléréséhez.
  • A PPC kampány lebonyolítása rengeteg adatot tartalmaz arról a kulcsszóról és hirdetésekről, amelyekre az ügyfelek kattintanak, mielőtt vásárolnak, valamint azokról, amelyek nem eredményeznek megtérülést. Ez azt jelenti, hogy gyorsan módosíthatja kampányát annak optimalizálása és a ROAS (hirdetési kiadások megtérülése) javítása érdekében.
  • Nagyon gyors és egyszerű futtatni az osztott teszteket és az A / B teszteket a Google Ads szolgáltatással, lehetővé téve a „mindig teszteljen” megközelítést a kampány futtatásához, és folyamatos fejlesztésekhez és nagyobb megtérüléshez vezetve. 
  • Használhatja a lézeres célzást, hogy hirdetéseket jelenítsen meg konkrét ügyfeleinek. Akár meg akarja célozni a keresőket a tartózkodási helyük, a napszak, az általuk használt eszköz vagy más tényezők alapján, megalkothat egy PPC-kampányt, hogy csak azokat az embereket érje el, akiket ismer.
  • A PPC használatával nem kell olyan szorosan figyelemmel kísérnie a Google algoritmus-frissítéseit. Az első helyen licitál, így az organikus rangsor nem számít annyira.

Melyiket válassza? 

Ha úgy döntött, hogy csak egyetlen csatornát folytat a befektetéshez, akkor gondolkodnia kell vállalkozása sajátos helyzetéről, valamint a költségek és a beruházások egyensúlyának megtérüléséről a megtérülés sebességével. 

Íme néhány általános forgatókönyv és egycsatornás ajánlások mindegyikhez:

  • Ha gyorsan el akarja érni az eredményeket, függetlenül a költségektől, válassza a PPC lehetőséget . 
  • Ha már más forrásokból hajtja az értékesítést, és hosszú távon szeretné maximalizálni a hozamát, fontolja meg a SEO-t .
  • Ha új terméket vagy ajánlatot szeretne tesztelni, használja a PPC-t . Könnyebb  gyors forgalmat irányítani a webhelyére, rögzített költségkeretet állíthat be, és szükség esetén kikapcsolhatja a hirdetéseket.
  • Ha a tölcséres csúcsforgalommal szeretné felgyorsítani vállalkozásának tudatosságát, válassza a SEO lehetőséget  , hogy egy szilárd tartalmi stratégiára koncentráljon.

Lépjen be Ön is az online világba. Várjuk mielőbbi megkeresését.