Mire jó egy weboldal? 

Mire fizetek ki pénzt? Miért befektetés ez? 

Egy weboldal jelenléte manapság alap egy komoly vállalkozás megléténél. 

De miért? Hogyan térül meg?

1. Komolyan veszik azokat, akiknek normális rendben lévő oldaluk van, legyen az letisztult, vagy egyedi. A stílus a vállalkozás arculatát kell tükrözze.
 
2. Ez egy befektetés, csak akkor térül meg, ha a vállalkozók akik a területükön a maximálisat hozzák ki a saját munkáikból. Ahhoz hogy egy a vállalkozás számára mindent kihozzunk a honlapjából az Ügyfeleknek, ugyan úgy kell értékelni a mi munkánkat, mint a sajátját.
 
3. A vállalkozó igényességét jelzi a honlap: “olcsó húsnak híg a leve”
Van olyan aki ingyen akar igényes weboldalt? Van aki folyamatos keresőoptimalizálást és kimutatásokat akar ingyen?
Egy kőművest meg kellene kérni, hogy ingyen építse fel a házunk, majd tartsa karban évekig -ezek valós igények?…
 
Minden esetben egy igényes sikeres vállalkozónak olyan honlapja van, amire költ és a siker attól fog jönni, hogy összedolgozik a vállalkozótársaival és konzultál.
Minden webfejlesztőnek a célja egy normális igényes weboldalt összetenni, nyilván ezt pénzben értékelendő.
 
Minden online szolgáltatásnak a lényege hogy más vállalkozók sikeresek legyenek, hiszen, ha nekik van vásárlójuk, akkor eredményes az online szolgáltatás jelenléte.
Egy vállalkozó befektet a vállalkozásába, és nem csak kivesz belőle.
Példa: képzések, oktatások, tárgyi eszközök, szoftverek, weboldal, eladható termékek.
 
Ezek mind költség, ami inkább befektetés, enélkül egy vállalkozás nem áll össze.
 
Ez a Vállalkozói szemlélet.
Te befektetsz a jövődben, hogy megtérülhessen?

Weboldal?

avagy az Online jelenlét előnye

Az én Cégem kicsi, csak egy alkalmazottam van és a termékünk sem igazán az Internetre való, tényleg szükségem van honlapra?

Ez egy jó kérdés, gyakran hallottam. A válaszom egy egyértelmű igen!

A honlap nem csak arra lehet jó, hogy egy terméket/szolgáltatást értékesítsünk, hanem információ szolgáltatásra vagy az adott termék bemutatására is. Azt gondolom ezáltal az ügyfél esetleg olyan kérdéseire is tudunk választ adni a nap 24 órájában, ami esetleg elbizonytalanította és valószínűleg ezen információk nélkül máshogy döntene, adott esetben nem vásárolná/rendelné meg a szolgáltatásunkat.

Egy kedves barátomat hoznám fel példának, aki méhészkedik. Ő általában a piacon értékesíti a termékét, nincs üzlethelyisége, ezért úgy döntött, hogy neki weblapra sincs szüksége. Aztán megtörtént a varázslat és sikerült meggyőznünk, hogy nem biztos hogy igaza van. Azóta az általa készített mézet, gyakorlatilag online megvásárolják, nem kell fizetnie a bérleti díját a piaci árusítóhelynek és ráadásul lényegesen nagyobb tételben is kap megrendeléseket mint előzőleg. A tanulságot mindenki vonja le saját maga.

A weboldal a szükséges rossz?

Az elmúlt 10 évben az emberek és főként a fiatalabbak már szinte csak az Interneten keresnek termékeket, információt vagy éppen szolgáltatást. Úgy gondolom, hogy manapság a honlap az üzleti élet egyik legfontosabb részévé vált. A potenciális ügyfelek ma már nem a különböző újságok apróhirdetései között keresik meg az általuk igényelt szolgáltatásokat/termékeket. Fontos, hogy ha lehetőségünk van minimális befektetéssel minél több platformon jelen lenni, akkor ezt tegyük is meg, hiszen a vállalkozásunkkal, annál több embert leszünk képesek elérni és “konvertálni” vásárlóvá. Ne feledjük, hogy weblapunk a nap 24 órájában működik és akkor is vonzza a látogatókat amikor mi éppen pihenünk.

Kényelem és ajánlás!

Miért használ már szinte mindenki mobiltelefont? Lehet hogy kényelmesek vagyunk? Azt gondolom, ha az ember szeretne egy adott terméket vagy információt megtalálni, előveszi a telefonját vagy leül a számítógépe elé és beírja a megfelelő keresőszavakat a Google-be. A leendő ügyfelek valószínűleg szintén ezt a sémát fogják követni. Ráadás, hogy az elégedett ügyfél, ajánlani fogja az Ön cégét és honlapját.

Idő és hatékonyság!

Kérem, a részletes információkért keresse honlapunkat! Azt az időt, amit az ügyfelek telefonjaira fordított eddig, egy jó felépítésű ügyfél-orientált weboldallal megspórolhatja. Lényegesen részletesebb információt tudunk szolgáltatni, mint egy átlagos telefonbeszélgetés esetén. Tehát valójában a honlap egy olyan dinamikus információforrássá képes válni, amely oktatja és naprakész információkkal látja el a vásárlót, ezzel is segítve a pozitív döntést.

Üzleti kapcsolatok

A weblap alkalmas lehet az üzleti kapcsolatok építésére is. Egy megfelelő üzleti bloggal számtalan olvasót szerezhet az ember, akikből potenciális vásárlók és üzleti kapcsolatok alakulhatnak ki. Sok esetben fordul elő, hogy egy adott cégről olvasva az ember arra a megállapításra jut, milyen jó volna valami partneri viszonyt kiépíteni, hiszen azonos skálán mozgunk, de mégis más-más piacokon vagyunk jelen..

Vásárlók és a reklám helye

– A cégem egy nagyvárosban van, többen is csinálják amit mi, de nem panaszkodunk az újsághirdetéseink hoznak ügyfeleket..

– És weboldalatok van? – Á nem, az drága..

– Ti mennyit költötök most hirdetésekre egy hónapban?

– Jelenleg 60-70 ezer forintot.

Ez egy konkrét beszélgetésből egy részlet, ahol kiderült, hogy egy átlagos weboldal készítési költségét költi a cég reklámra havonta. Nem akarok elcsépelt mondatokat leírni, de tény hogy a legköltséghatékonyabb reklámeszköz a keresőoptimalizált weboldal. Visszatérve az idézett beszélgetésre, a weboldal elkészült, keresőoptimalizálva és egy Facebook oldallal kiegészítve. Az eredmény nagyjából 8 hónap elteltével: +2 fő foglalkoztatott és információim szerint telephely bővítés folyamatban. Immár nem csak lokálisan a helyi piacon szolgáltatnak.

A weboldal segítségével egyrészt új piacokhoz másrészt új lehetőségekhez juthat. Nem kérdés, hogy érdemes! Egy kis cég számára az online jelenlét sok esetben képes kompenzálni a nagy cégek több telephelyes jelenlétét.

Átláthatóság és nyomon követhetőség

Az általunk készített weblapokhoz minden esetben extra költségek nélkül biztosítjuk a Google Analytics látogatói statisztika elérését!  Ezzel az eszközzel nyomon követhető a látogatottság alakulása, valamint segítséget nyújthat, hogy mit fejlesszünk a weboldalon. Megtalálhatjuk benne a minket ajánló weboldalakat, valamint a keresőszavakat amivel ránk találtak. Számos információt képes szolgáltatni az oldal felhasználóinak szokásairól. Melyek a legnézettebb lapjaink, hol időznek a legtöbbet az ügyfelek? Ezek az információk fontosak lehetnek, hiszen az adott oldalakra egy-egy célzott ajánlatot is feltehetünk.

Ha sikerült meggyőznőm és úgy gondolja, hogy szüksége van vállalkozásának egy megfelelően optimalizált, letisztult honlapra, vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk!

Amennyiben hasznosnak találta a cikket kérjük ossza meg ismerőseivel is!

Arra gondolt már, hogy nincs mindenki fent facebookon?

Persze, sokan használnak instagram-ot, vagy egyéb alkalmazást, de tételezzük fel, ha szeretne rendelni ételt pl.: pizzát, az első amihez nyúl az a webböngészője.

Kontaktot kell keresni ahhoz is ha az ember a kedvenc pizzériájától rendeljen, vagy shop-ból rendeljen, vagy csak egyszerűen utánna nézzen egy cégnek.

“Az információ hatalom”

Ismerjük be, ha egy komoly vállalkozás vagy cégnek nincs webolda… akkor az komoly cég?

Végül is …  valakinek az, valakinek nem.

Az biztos, ha nem tudnak az Ügyfelek a vállalkozásáról, akkor az a vállalkozás olyan mint, ha nem is létezne. 

Csak az Ügyfelek által lesz egy vállalkozás profitábilis, pontosan ez az a fő ok, amiért mindig elérhetőnek és naprakésznek kell lenni az online világban is. 

Mi az a keresőoptimalizálás?

Search Engine Optimization, vagyis a SEO

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis a SEO magyarul keresőoptimalizálás. A tevékenység lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. 

Nem véletlen a nagy igyekezet, hiszen az emberek egy keresés során jellemzően csak a találati lista első oldalát nézik meg (90%), ami a Google esetében 10 találatot (most már kevesebbet átlagosan 8,5-öt, de erre a cikk legvégén még kitérünk) jelent, és közel felük az első találatra fog kattintani, de az első három találat elviszi a kattintások több mint kétharmadát. 

Annak érdekében, hogy a weboldal jó helyet szerezzen meg a találati oldalakon, a weboldalt a Google algoritmusaihoz kell “igazítani”. Habár a Google algoritmusai nem nyilvánosak, tehát a nagyközönség nem tudja hogyan működnek, miként rangsorolnak, több mint 10 év tapasztalata révén felépült egy SEO-tudásanyag. Ami persze állandóan változik, ahogy az algoritmusok is változnak. 

Keresőoptimalizálás azóta létezik, mióta a keresők 1993-ban megjelentek az interneten. Eleinte a weboldalak tartalma és a tulajdonos által megadott kulcsszavak alapján rangsorolták az oldalakat. A következő lépés az volt, amikor egyes oldalak népszerűsége határozta meg, hogy a találati listán (SERP, Search Engine Result Page) milyen pozícióba kerüljön egy oldal. Később már azt is figyelték, hogy egy látogató mennyi időt tölt egy oldalon. Az előbbi kettőt ötvözték is, de a keresőoptimalizálók a SEO során ezeket robottokkal képesek voltak kijátszani.

Ezt követően jelent meg az a módszer, hogy külső, az adott oldalra mutató linkek száma és minősége határozta meg, hogy az oldal milyen pozícióba kerül az organikus találatok között. A Google is ezt a módszert használta 1996-tól kezdődően.

Jelenleg a SEO Magyarországon szinte teljes mértékben a Google keresőjére történik, mivel ez vált egyeduralkodóvá több országban, köztük hazánkban is. Ugyanakkor más keresők is jelen vannak, lényegesen kisebb részesedéssel: ilyen többek között az Egyesült Államokban a Microsoft keresője, a Bing, a Yahoo, az Ask.com vagy az AOL, de egy-egy országban vannak más, elterjedtebb keresők is, ilyen például Oroszországban a Yandex, mely ott egyeduralkodó. 

Tegye fel saját kérdését